Back to search results Previous

5 of 18

Next
Vrije Universiteit Brussel

Administratief beheerder technologie transfer

Administratief beheerder technologie transfer

Via Vrije Universiteit Brussel

Published on Jobat.be 11 days ago

Bedrijfsdetails

De Vrije Universiteit Brussel is al ruim 45 jaar een hoofdrolspeler in het Vlaamse hoger onderwijslandschap. De universiteit telt meer dan 15000 studenten en samen met haar ziekenhuis UZ Brussel stelt ze meer dan 6000 mensen te werk. De Vrije Universiteit Brussel is de grootste Nederlandstalige werkgever in de hoofdstad.

De faculteiten, diensten en afdelingen van de universiteit zijn verspreid over twee groene campussen in het Brussels Gewest: Etterbeek en Jette.

Administratief beheerder technologie transfer

Job description

Jobomschrijving

De Vrije Universiteit Brussel ondersteunt actief innovatie en technologische vooruitgang via onderzoek met bedrijven en de terberschikkingstelling van haar intellectuele eigendom en expertise voor commerciële of maatschappelijke toepassingen. In dat kader kijkt VUB TechTransfer, optredend als liaison tussen universiteit en bedrijfswereld, uit naar een administratief beheerder van de technologie transfer dossiers.

Je werkt in een multidisciplinair team en rapporteert aan de IP en licensing manager van Techtransfer. Dit zijn je taken:

  • Je staat in voor de administratief-juridische opvolging van octrooidossiers in nauw overleg met de IP manager;
  • Je verzamelt en verwerkt de informatie over de valorisatiedossiers die door de verschillende tech transfer officers wordt aangeleverd en je kan de relevante key performance indicatoren extraheren waarover VUB TechTransfer dient te rapporteren aan diverse interne en externe overheden. Je gebruikt hiervoor bestaande of aan te kopen beheerssystemen waarmee je vlot en graag werkt.
  • Je staat in voor het post-management van ondertekende licentie- en transferovereenkomsten en het opvolgen van de gemaakte (financiële) afspraken (opvragen jaarrapportering, controleren van de financiele gegevens). Je bent een belangrijke schakel tussen de betrokken licentienemer of spin-off, de betrokken VUB diensten en de VUB onderzoekers bij de (financiële) opvolging van licentie- en transferovereenkomsten.
  • Je werkt uitstekend samen met de cel contractbeheer en het secretariaat van de dienst en communiceert efficiënt met de juristen en de tech transfer officers.
  • Je kan nuttige interne rapporten opmaken en mondeling toelichten op de teammeetings.

Profile

Profiel

  • Vereiste deskundigheid en /of diploma’s: Je hebt bij voorkeur een bachelor diploma, relevant voor deze functie. We zien een bachelor bedrijfs- of office management met specialisatie rechtspraktijk of financieel beheer als een meerwaarde, maar zullen ook mensen met passie voor archivering en inhoudelijke verwerking van gegevens en cijfers uitnodigen voor een gesprek.
  • Je bent geïnteresseerd of hebt ervaring in intellectuele eigendomsrechten en ondernemingsrecht (handelsrecht) of bent bereid je hierin bij te scholen
  • Je hebt een feeling voor cijfers die je zeer accuraat opvolgt en je kan efficiënt hierover rapporteren;
  • Je kan vlot om met de gangbare office tools (vb. office 365, excel).
  • Je bent een dynamische medewerker met interesse voor maatschappelijke en economische valorisatie van universitaire kennis.
  • Je bent een organisatorisch talent;
  • Je hebt uitstekende verbale en schriftelijke communicatie skills in het Nederlands en het Engels;
  • Je bent een echte teamplayer;
  • Je beschikt over een pro-actieve probleemoplossende attitude;
  • Je bent goed in het bepalen van prioriteiten en je bent tevens resultaat gedreven;
  • Je handelt vanuit de codes van integriteit, objectiviteit, gelijke behandeling en transparantie uitgaande van de basisregels en de sociale en ethische normen;
  • Je voelt je betrokken bij het succes van onze universiteit en meer bepaald bij het belang van een sterke, betrouwbare en transparante cel om het VUB-Innovatie project mee te realiseren.

Offer

Kenmerken

  • Formatie: externe financiering
  • Aard: onbepaalde duur
  • Omvang: voltijds
  • Benaming Functie: Administratief beheerder
  • Hoofdeenheid: VUB Technology Transfer
  • Gradengroep: 4-5-6
  • Wijze van begeven: werving
  • Aantal plaatsen: 1

Wij bieden

Een functie aan de Vrije Universiteit Brussel in een sterk en ambitieus team, met schitterende uitdagingen, belangrijke verantwoordelijkheden, creatieve kansen en boordevol variatie. Bovendien werk je in een aangename, flexibele werkomgeving, waarin je de opportuniteit krijgt tot bijscholing. Wij bieden je een maandsalaris volgens de barema’s die van toepassing zijn in de universiteiten in de Vlaamse Gemeenschap. De salarisvork voor deze functie voorziet in een bruto maandloon aangevuld met de volgende extralegale voordelen:

  • Maximale tussenkomst in reiskosten met het openbaar vervoer
  • groeps- en hospitalisatieverzekering, inclusief gewaarborgd inkomen
  • opmerkelijke sportfaciliteiten en budgetvriendelijke maaltijden op de campus
  • een uitzonderlijke verlofregeling
  • kinderopvang

De Vrije Universiteit Brussel voert een modern en dynamisch personeelsbeleid, met bijzondere aandacht voor de ontwikkeling van haar medewerkers en voor het evenwicht tussen hun job en hun privéleven. Ze heeft oog voor de belangrijke maatschappelijke thema’s van vandaag: ze voert haar beleid binnen een sociaal en ecologisch verantwoordelijk kader en ze beschouwt diversiteit als een rijkdom voor de universitaire gemeenschap.

Meer informatie vind je terug via onze website ‘www.vub.ac.be’ onder de rubriek ‘Word onze collega’ – ‘Vacatures voor Administratief en Technisch Personeel’.

Geïnteresseerd? Laad dan uiterlijk 15/7/2018 jouw CV, motivatiebrief en hoogst behaalde diploma (niet van toepassing voor VUB-alumni) op via onze website. Gelieve bij het uploaden van uw gegevens ervoor te zorgen dat CV en motivatiebrief elk in een apart document zijn opgenomen.

Voor meer informatie, contacteer Sonja Haesen, Hoofd TechTransfer (via sonja.haesen@vub.be) of Hugo Loosvelt, IP en Licensing manager (hugo.loosvelt@vub.be) of bel 02/629.22.07. (www.vubtechtransfer.be)

Brussels

People also viewed

The job was saved

You can find your saved jobs on the homepage or in My Jobat.

To view them on other devices as well, just log in.

Apply now Apply now

28 days left to apply

Characteristics

Requirements

  • Professional bachelor (Higher Education Short Type)
  • At least 2 years experience
  • Dutch, English

Offer

  • Permanent
  • Full-time

Apply before

Receive new jobs by e-mail

Receive new 'Administrative clerk' jobs in Brussels straight to your mailbox.

We will not send you any advertising.