De ongeschreven regels over ontbijten op het werk
Velen beginnen de werkdag met ontbijt op hun bureau. Sommigen houden het bij een potje yoghurt, anderen hebben een heel buffet mee. En goed idee?
We doen steeds meer aan multitasken, achter de pc eten op het werk past perfect in dat plaatje. Dikwijls is het ook gewoon een noodzaak door de hoge werkdruk.
7 procent van de Britse werknemers stopt helemaal niet met werken om te lunchen en 76 procent luncht snel even wat, blijkt uit onderzoek van Eurest. Bij administratief medewerkers en management assistants is het nog erger. 51 procent van hen eet vaak op de werkplek achter de computer. 13 procent nuttigt zelfs elke dag de lunch achter de pc, blijkt uit een Nederlands onderzoek van OfficeTeam.
Gezond is het niet volgens diëtisten. Achter je computer eten, gaat vaak samen met gewichtstoename en een onevenwichtig voedingspatroon. Wanneer je achter je pc luncht, word je constant afgeleid door telefoontjes en mailtjes. Je merkt de signalen die je lichaam je geeft niet op en je blijft vreten, ook al heb je al lang genoeg.
Je eet ook gewoon sneller achter je computer. En sneller eten, doet verdikken. Daar zijn diëtisten het al jaren over eens. Het signaal dat je verzadigd bent, doet er 15 tot 20 minuten over om tot je lichaam door te dringen. Het risico om je te overeten is dus groter. Diëtisten geven dan ook het advies om trager te eten als je wil vermageren.
Meer dan 440.000 Jobat gebruikers zijn wekelijks op de hoogte
Velen beginnen de werkdag met ontbijt op hun bureau. Sommigen houden het bij een potje yoghurt, anderen hebben een heel buffet mee. En goed idee?
Ik zou graag ’s middags eens een halfuurtje gaan lopen. Maar niemand in het bedrijf doet dat en ik wil niet scheef bekeken worden. Hoe pak ik dit aan?
Bacteriën kan je niet zien. Gelukkig maar, want anders zou je niet meer gaan werken.
Hoeveel verdien je als je bij de overheid gaat werken? En is dat meer of minder dan dat je als bediende in de privésector aan de slag gaat?
Het concept van de open kantoorruimte bestaat al langer, maar wint aan populariteit. Toch is deze indeling niet voor iedereen weggelegd...
Contraproductief werkgedrag kent vele maten en vormen. Van roddels en ongepast moppen tot een ronduit toxische werkattitude. Hoe herken je het?
Beu om je rekeningen bij te houden en maandelijks af te rekenen met je baas? Forfaitaire vergoedingen voor de gemaakte kosten zijn de oplossing.
Elien werkte drie jaar als advocate voor ze besliste om haar carrière om te gooien en in het GO! te starten
LinkedIn deed onderzoek naar de meest gegeerde hard en soft skills. En daar kwam een opmerkelijke conclusie uit naar voren ... Tijd voor een lijstje!