Apple, Facebook en Yahoo creëren flexibele hoofdkantoren
Kantoorgebouwen die momenteel in de steigers staan houden rekening met elk type werknemer. Want niet iedereen werkt graag permanent op dezelfde locatie ...
JUMP IN!, een ballenbadinstallatie die bestaat uit maar liefst 81.000 witte balletjes, is een idee van The Pearlfisher Gallery en zou niet louter een onvervulde kinderdroom in vervulling doen gaan. Jack Hart, Senior Creative Strategist bij Pearlfisher, beweert zelfs dat wetenschappelijke studies de oprichting van het ballenbad volledig rechtvaardigen.
“Veel studies tonen aan dat spelen wonderen doet voor het creatief denken, efficiënt werken, het bouwen van betere connecties en positieve menselijke relaties,” legt Hart uit. Hij benadrukt dat de volwassenenwereld meer “speeltijd” kan gebruiken, vooral in de werkomgeving.
“Veel bedrijven beweren ‘creatief’ te zijn, maar ze houden hardnekkig vast aan vastomlijnde processen en geconditioneerd denken. Echte vrijheid van denken, uitdrukken en gedrag krijgen daardoor geen kans. Een beetje spel in de werkweek integreren is de sleutel tot een verbluffende productiviteit.”
Het effect van het ballenbad zelf? Volgens het Pearlfisher team creëert de attractie “een onderdompelende ervaring die een gevoel van samenzijn en plezier opwekt”.
O ja, geen kinderen toegelaten ...
(sjv) – Bron : Pearlfisher.com / Business2community.com
3 juni 2015Meer dan 440.000 Jobat gebruikers zijn wekelijks op de hoogte
Kantoorgebouwen die momenteel in de steigers staan houden rekening met elk type werknemer. Want niet iedereen werkt graag permanent op dezelfde locatie ...
De truc is simpel: eens gek doen! Het verandert direct je gemoedstoestand, met meer productiviteit als gevolg.
Uit videospelletjes kan je meer leren dan je denkt. Sommige games hebben je zelfs op een subtiele manier voorbereid op het werkleven …
Wie gezonde gerechten eet die energie opleveren, zal zijn dag ook productiever doorbrengen. Deze 13 etenswaren helpen om je productiviteit te verhogen ...
Experts in opleiding en ontwikkeling beschouwen gamification als een van dé trends in leren. CTG ontwikkelde een eigen versie van het bekende spel Monopoly.
Een nieuwe website laat je toe te gamen terwijl je toch druk aan het werk lijkt. De spelletjes zien er namelijk uit als een Word- of Excelfile.
De businessgame van CTG die nieuwkomers laat kennismaken met de diensten van het bedrijf, is een variatie op het beroemde Monopoly-spel.
De groeiende inflatie en de hoge prijzen zorgen bij heel wat werknemers voor stress en financiële zorgen die ze vaak ongewild meenemen naar het werk...
De stijgende levenskosten sparen niemand, zelfs mensen met een vaste job zijn steeds vaker op zoek naar een extra inkomen. Wat zijn de mogelijkheden?