Collega's
Vorige

1 van 575

Volgende
Volgend artikel:

Samen met je collega's sporten: ja of neen?

Iedereen happy op de werkvloer?

Dempsey Giunta (op de foto rechts naast collega en HR-lead Sofie Van Eemeren) is chief happiness officer bij Unleashed.
Unleashed is een jong media- en technologiebedrijf dat waakt over de merken Mobile Vikings, JIM Mobile en Stievie. Unleashed baseert zich op een aantal waarden, zoals ruimte voor initiatief en het belang van teamwerk. Het bedrijf kreeg recent een certificaat als Great Place To Work. “Fantastisch dat onze inspanningen nu ook extern worden erkend”, zegt Sofie Van Eemeren, HR-lead bij Unleashed.
Mobile Vikings
Dempsey Giunta (op de foto rechts naast collega en HR-lead Sofie Van Eemeren) is chief happiness officer bij Unleashed.

Met een honderdtal zijn ze, de enthousiaste Unleashed-medewerkers in de hoofdzetel op de Hasseltse Corda Campus. Het bedrijf is deel van de MEDIALAAN-groep, maar werkt wel autonoom. Begin 2016 nam MEDIALAAN het toenmalige VikingCo over. De klantgerichtheid van Mobile Vikings, de dynamische bedrijfscultuur van VikingCo en de gedrevenheid van MEDIALAAN vormen vandaag de stevige pijlers van het nieuwe bedrijf.

Chief happiness officer

Een opvallende functie binnen Unleashed is die van de chief happiness officer. De mosterd daarvoor ging Unleashed halen bij de bekende online schoenenwinkel Zappos. “Het benadrukt dat we er echt belang aan hechten dat iedereen zich hier goed voelt”, vertelt Sofie Van Eemeren.

Haar collega Dempsey Giunta vult die rol nu een jaar in, een functie waarin ze naar eigen zeggen veel vrijheid heeft gekregen. “De invulling is breed en gaat om meer dan louter HR”, vertelt Dempsey. “Ik wil dat mensen genoeg uitgedaagd worden en betekenis vinden in wat ze zelf doen”, klinkt het. “Daar komt veel bij kijken. Het begint bijvoorbeeld bij een goede onboarding, het verwelkomen van nieuwe collega’s, de aanloop naar hun eerste werkdag. Iedereen kan ook altijd bij mij terecht. Ik ben het aanspreekpunt. Ook de opleidingstrajecten probeer ik in goede banen te leiden, zodat iedereen kan evolueren.”

Maar ook praktische zaken zoals het organiseren van interne evenementen vallen bij de chief happiness officer. Dempsey: “Enkele weken geleden hadden we bijvoorbeeld een initiatief rond Valentijn, waarbij mensen briefjes voor elkaar konden schrijven. Het lijkt een detail, maar het versterkt wel heel erg het groepsgevoel.”

Waarden

De functie van Dempsey is maar een uiting van de sterke waarden bij Unleashed. “Wij hebben er bewust voor gekozen om de waarden van VikingCo, als klantgerichte uitdager op de markt, in de nieuwe organisatie te behouden. En die te combineren met de sterke organisatie bij MEDIALAAN”, vertelt Sofie Van Eemeren.

Unleashed baseert zich op vier waarden. “De eerste twee ervan zijn ‘together’ en ‘empowered’. Die wijzen op het belang dat iedereen ondernemingszin toont, initiatief neemt en cross-functioneel samenwerkt in onze squads”, zegt Sofie. “Ook ‘make the difference’ is een waarde. Zo willen we een belangrijke rol spelen in alles wat we doen; echt het verschil maken.”

Een andere waarde is ‘result-driven’. “Maar de manier waarop je die resultaten behaalt, kies je zelf”, weet Sofie.


(wv) - Bron: MARK Magazine - Meer info: Unleashed.be 

18 april 2017
Anderen bekeken ook