Deze 7 vragen stel je beter niet … aan je collega's!
Op het werk houd je ongepaste gedachten best voor jezelf. Maar niet iedereen weet wat ongepast is. Daarom: welke vragen stel je beter niet aan je collega's?
“Heeft u eventueel zelf nog vragen?” is namelijk een klassieke eindvraag na elk eerste sollicitatiegesprek. Als je dan zelf ook een vraag stelt, toon je initiatief en betrokkenheid.
Maar de volgende vragen stel je beter niet óf je springt er op zijn minst voorzichtig mee om:
Waarom niet? Geeft een onvoorbereide indruk.
Waarom niet? Geeft mogelijk een ongeïnteresseerde indruk.
Waarom niet? Geeft een eerder luie indruk.
Waarom niet? Geeft een onprofessionele indruk.
Waarom niet? Geeft een asociale indruk.
Waarom niet? Geeft een ietwat arrogante indruk.
Waarom niet? Geeft een iets te nieuwsgierige indruk.
Waarom niet? Geeft een eerder inhalige indruk.
Waarom niet? Geeft een ietwat onzekere indruk.
Waarom niet? Geeft een eerder opdringerige indruk.
(wv) – Bron: MARK Magazine
Op het werk houd je ongepaste gedachten best voor jezelf. Maar niet iedereen weet wat ongepast is. Daarom: welke vragen stel je beter niet aan je collega's?
Enkel vragen stellen over je loon of het aantal vakantiedagen, zal je tijdens een sollicitatiegesprek niet helpen. Hoe het wel moet?
Een sollicitatiegesprek staat bol van vragen waarop je grof zóu kunnen antwoorden, al doe je dat beter niet.
Kun je werkelijk faken bij het solliciteren? Doen veel mensen dit? En worden die dan gesnapt? We vroegen het aan Cédric Velghe van VIGOR (UGent).
De Amerikaanse jobsite Glassdoor.com maakt jaarlijks een overzicht van de vreemdste sollicitatievragen die kandidaten voorgeschoteld kregen ...
Met ons stappenplan zie je zeker niets over het hoofd...
Je sollicitatiegesprek is meestal de ultieme kans om je van je beste kant te laten zien. Je sluit het daarom maar beter sterk en memorabel af.
Het vooroordeel of stereotype dat ‘vrouwen niet grappig zijn’ is alomtegenwoordig. Maar het klopt niet.
Hét vakantiegeld bestaat niet. Er is enkel en dubbel vakantiegeld. En er is qua aanpak een grondig verschil tussen bedienden en arbeiders.