Onlangs bracht Ferrari een iets ‘toegankelijker’ model uit, de 488 GTB. Voor iets meer dan 200.000 kan die de jouwe zijn. Zonder opties, uiteraard.
De 488 GBT kost in België 209.774 euro, zonder opties. Full option zal het eerder uitkomen op een slordige 250.000 euro.
In vergelijking: je kan even goed een (extra) woning aanschaffen, waar je waarschijnlijk ineens gemakkelijker een lening voor kan aangaan.
Wie eventjes geen 200.000 euro heeft rondslingeren, kan de 488 GTB wel leasen voor 4.500 euro per maand. De voorwaarde is dan wel dat je een leasingcontract van 4 jaar moet aangaan en maximum 60.000 kilometers mag afleggen met je bolide. Daar is het onderhoud dan wel bij inbegrepen.
Maar wacht we zijn nog niet klaar, want je belastingen moeten er nog bijgeteld worden.
Belastingen hangen af van waar je woont en worden aan de hand van je vermogen, fiscale pk’s en CO2-uitstoot. Iets dat kan doorwegen als je weet dat de 488 GTB beschikt over 670 pk, 19 fiscale pk’s en 260 g/km CO2-uitstoot. Wil je je Ferrari inschrijven dan betaal je daarvoor 7.730,78 euro in Vlaanderen en 4.957 euro in Brussel en Wallonië, maar bij die laatste komt daar dan wel een eco-malustax van 2.500 euro bovenop.
De verkeersbelasting zelf zal op ongeveer 1.739 euro uitkomen.
Wil je ook echt met je Ferrari kunnen rondrijden, dan zal je verder nog een verzekering moeten afsluiten. Die is zeker niet goedkoop.
Voorbeeld: Een man van 45 die al 5 jaar geen ongeval heeft gehad, en zijn Ferrari volledig wil verzekeren, zal al gauw 9.000 euro(!) verschuldigd zijn aan de verzekeringsmaatschappij.
Oké, je kan al rondrijden, maar voor hoelang? Met andere woorden, hoeveel kost het onderhoud? Het is niet altijd even evident om je Ferrari bij de autodealer in je buurt binnen te brengen. Behalve als je een erkende Ferrari-dealer op het einde van je straat hebt, natuurlijk.
Voorzie minstens 1.000 euro per jaar voor je algemene onderhoudsbudget. Heb je slijtage aan je achterbanden dan komt daar nog eens 1.000 euro bij voor een nieuwe set.
Het verbruik aan de benzinepomp heb je volledig zelf in de hand. Ruwe schatting: je verbruik schommelt tussen de 13 en 20 liter/100 kilometer, wat gemakkelijk kan oplopen tot … 1.000 euro per maand.
Het kost misschien wat meer, maar je hebt dan wel een 488 GTB voor je deur staan met achterin een centraal geplaatste biturbo V8 die 670 pk levert. Plus je bolide sprint van 0 naar 100 km/u in 3 seconden en haalt een topsnelheid van 330 km/u.
Dus:
Alles opgeteld, durf jij je loonstrookje ernaast te leggen? Of ga je toch eerst nog even met de lotto spelen of een lucratief zakelijk idee uitwerken? Of spaar je toch liever nog wat voor je droomhuis?
Keuzes, keuzes.
(sjv) – Bron: Vroom.be
21 augustus 2016De voorzitter van de toerismeraad van Okaloosa County heeft een stap opzij moeten zetten. Hij had een jacht van 566.000 euro aangekocht … met belastinggeld!
Een eerste indruk is altijd belangrijk. Je kledingkeuze speelt een grote rol in de boodschap die je overbrengt. Hoe solliciteer je in stijl?
Vorig jaar startte het departement zijn traject om als Baanbrekende Werkgever zijn arbeiders meer inspraak te geven. De eerste resultaten zijn intussen duidelijk zichtbaar.
In Spanje lanceerde de regering onlangs een wetsvoorstel om menstruatieverlof in te voeren. Een goed idee? Of zorgt dit voor ongelijkheid op de werkvloer?
Wie kordaat de daad bij het woord voegt, kan – met wat geluk – snel een realistische droomjob ontdekken. Deze 10 eenvoudige vragen helpen jou hierbij.
Een overvolle mailbox: het is een veelvoorkomend fenomeen op de werkvloer. Een situatie die stress oplevert en je uit je workflow haalt. Hoe raak je daar vanaf?
Er is dezer dagen heel wat te doen om het FIRE-concept. Al zijn er verschillende manieren om die financiële onafhankelijkheid te bewerkstelligen...
Een goede balans tussen werk en privé: het is een streefdoel voor veel bedrijven en werkgevers, maar niet altijd even makkelijk in de praktijk. Bij AFAS trachten ze het daarom op een andere manier aan te pakken.