Patrick Lefevere: foto's nemen van geblutste auto's
De Quick Step manager en ploegbaas van Tom Boonen reed vroeger ook met de fiets. Maar Patrick Lefevere begon z’n carrière wel degelijk in de auto’s. Kapotte auto’s!
“Een Belgische profrenner heeft het bediendenstatuut”, vertelt Marc Van Boterdael, boekhouder bij de Koninklijke Belgische Wielerbond. “Dat is zo opgenomen in het sociaal statuut. Een renner die koerst om den brode, heeft ook recht op een pensioen omdat hij sociale zekerheid betaalt. Op een dertiende maand en vakantiegeld hebben de renners geen recht.”
Hoeveel een wielrenner gemiddeld verdient, is moeilijk te achterhalen. Ploegen communiceren daar nu eenmaal niet graag over. Een minimumloon is er wel. Dat is wettelijk vastgelegd door barema's van de UCI.
“Dertig procent van de renners rijdt voor het minimumloon”, weet Cédric Vasseur, voormalig voorzitter van de Internationale Wielervakbond CPA. Voor de renners uit de ProTour is dat omgerekend zo’n 2.500 euro per maand. “De rest verdient iets meer, de absolute top heel veel meer”, besluit Vasseur.
In het geval van Tom Boonen is dat naar verluidt zo’n 1 miljoen euro per jaar, oftewel een slordige 83.350 euro per maand. En daar zit het prijzengeld nog niet inbegrepen!
(kv) – Bron: Sportwereld.be
20 februari 2012Meer dan 440.000 Jobat gebruikers zijn wekelijks op de hoogte
De Quick Step manager en ploegbaas van Tom Boonen reed vroeger ook met de fiets. Maar Patrick Lefevere begon z’n carrière wel degelijk in de auto’s. Kapotte auto’s!
Narcisten bezitten vooral negatieve eigenschappen maar ze blijken wel succesvol op de werkvloer. Hun charisma en zelfvertrouwen spelen hierbij een grote rol.
We vroegen aan Alice (42) uit Zwevezele hoeveel zij verdient en wat haar job precies inhoudt…
Op 25 september 2023 in de namiddag organiseert Jobat zijn jobbeurs voor Antwerpen. De beurs is met zowat vijftig standen flink gevuld!
De sportsector is booming! De werkgelegenheid in de Europese sportbranche is de afgelopen jaren sterk gestegen. Wij zetten alle cijfers op een rijtje.
De meesten onder ons ervaren onze job af en toe wel eens als 'zwaar'. Maar wat maakt een beroep zwaar? En wat zeggen de officiële cijfers?
Er is te weinig aandacht voor introverte werknemers en dat is niet alleen negatief voor het welzijn van de werknemers, maar ook voor de economie.
Elektrisch rijden zit in de lift. Steeds meer bedrijven kiezen voor de elektrificatie van hun vloot. Toch leven er nog wat vooroordelen. Onterecht, zegt Alexander Buyckx, Strategic Consulting Manager bij Athlon.