Wie verdient 1.600 euro per letter op Twitter?
Hoewel de meeste mensen gratis en voor niets op Twitter zitten, zijn er mensen die er wel degelijk hun brood mee verdienen.
De Amerikaanse zangeres, actrice en modeontwerpster Beyoncé kan zich steenrijk tweeten, zo blijkt. Net zoals andere celebrities heeft Queen Bey namelijk heel wat invloed én een ontzettend grote schare volgers op allerlei social media-kanalen.
Uit het onderzoek van D’Marie Analytics blijkt dat Beyoncé Knowles de meest invloedrijke persoon is. En met haar 118 miljoen volgers is ze niet eens de grootste social media-ster. Voetballer Christiano Ronaldo en popster Justin Bieber staan op nummer één en twee met respectievelijk 274 miljoen en 231 miljoen volgers. Zelfs Selena Gomez (214 miljoen volgers) en Katy Perry (206 miljoen volgers) scoren stukken beter. Als het op aantal volgers neerkomt, staat Beyoncé amper op nummer 22.
Het onderzoeksbureau beweert dat Beyoncé tot een miljoen dollar per post kan verdienen. De reden? Queen Bey is volgens Frank Spadafora - de woordvoerder van D’Marie Analytics - ontzettend tactisch op vlak van social media. Ze stalkt haar fans niet met meerdere posts per dag. Maar als ze iets op Facebook, Twitter of Instagram publiceert, is het altijd hot news. Die primeurs en andere vormen van exclusieve content gaan onmiddellijk viraal. Dat doet de waarde van de post pijlsnel stijgen. Heel wat goede bedrijven moeten keihard werken om een jaaromzet van dat bedrag te verwezenlijken.
Een mooi voorbeeld van zo’n succesvolle post? De aankondiging van haar zwangerschap via Instagram. Het beeld kreeg meer dan 11 miljoen likes. Alleen al het eerste uur kregen Beyoncé en echtgenoot Jay Z meer dan 2,4 miljoen felicitaties.
(dt)
25 juli 2017Hoewel de meeste mensen gratis en voor niets op Twitter zitten, zijn er mensen die er wel degelijk hun brood mee verdienen.
De toekomst is digitaal en daar zit geld in. De Chinese blogster Papi Jiang wist haar internetsucces op haar manier te verzilveren en hoe...
Elke keer er een berichtje op sociale media verschijnt of je een nieuwe mail krijgt, piept je gsm. Steeds meer en meer vergroeien we met onze smartphone.
Gekke bekken trekken op een militaire begraafplaats: één foto op Facebook volstond. De Amerikaanse Lindsey Stone kreeg tienduizenden haatmails ...
Mensen knappen sneller af op mainstream reclame. Sociale media vormen een interessant alternatief, maar hoeveel verdienen 'influencers' hieraan?
Soms zegt één blik meer dan duizend woorden. Toch ben je maar beter genuanceerd wanneer je de lichaamstaal van je gesprekspartner probeert te lezen.
Deze jonge talenten over de carrièremogelijkheden als je in Brussel aan de slag gaat
Een boekhouder doet veel meer dan alleen maar belastingfiches invullen en goochelen met cijfers. Wat houdt de job in en hoe word je zo’n rekenkundig wonder?
Uit het oog, uit het hart? Ruim één op de vier werknemers (26%) heeft tegenwoordig een minder hechte band met zijn of haar collega’s.