Het startloon van een administratief support medewerker bij Nuon: 1.320 euro netto
De 23-jarige Marianne Hoenkamp werkt al een jaar als administratief medewerker bij energieleverancier Nuon.
Ik werk sinds augustus aan de planbalie bij PostNL als onthaalmedewerker. Mijn voornaamste job is het onthalen van postverdelers, zowel degene die op zelfstandige basis werken als degenen die in loondienst werken. Ik zorg er mee voor dat chauffeurs met de juiste pakketten vertrekken en geef hun route vrij. Verder ben ik ook verantwoordelijk voor verschillende administratieve taken, zo komt er een beetje boekhouden bij kijken, het beantwoorden van mails en de telefoon...
Heel graag eigenlijk. Je bent bezig met mensen en je hebt uiteenlopende taken. Soms is er wel wat tijdsdruk, want soms moeten chauffeurs snel kunnen vertrekken en zijn ze gehaast. Maar dat hoort erbij.
Misschien wel, op voorwaarde dat het dan dichter bij mijn huis ligt, zodat ik niet te ver moet rijden. Maar ja, nu heb ik zo’n goede band met mijn collega’s, dan loop ik wel het risico dat dat gaat tegenvallen in de nieuwe job.
Netto verdien ik zo’n 1.200 euro, dit wordt wel aangevuld met de hulpkas. Ik heb nog inkomensgarantie. Ik krijg bovendien een extra vergoeding (een ploegenpremie) en ontvang per gewerkte dag een maaltijdcheque van 7 euro.
Momenteel werk ik nog deeltijds via interim, waardoor er iets meer afgehouden wordt. Na 6 maanden wordt dit hopelijk een vast contract en kan ik misschien ook doorgroeien naar een voltijdse job.
25 uur, het is momenteel nog een deeltijdse job. Al is het vaak druk en doe ik soms wel overuren, die ook vergoed worden.
Ik zou graag willen sparen, maar momenteel gaat dat nog niet.
De afbetaling van het huis. We hebben drie jaar geleden een huis gekocht.
Merkkleren of dure kleren voor mezelf.
Leuke dingen voor de kinderen: kleren, speelgoed ...
Miljoenen euro’s hoef ik zeker niet te winnen. Als het genoeg is om de lening af te betalen, op reis te gaan, en misschien iemand van de familie te helpen, dan is dat zeker genoeg.
Misschien dat ik nog een eigen zaak zou opstarten. Ik droom dan bijvoorbeeld wel van een eigen feestzaal. We houden graag feestjes en soms is het huis dan te klein.
(sjv)
Wil je zelf graag getuigen over jouw loon? Stuur ons een e-mail via redactie@jobat.be, dan nemen wij contact met je op!
23 november 2016De 23-jarige Marianne Hoenkamp werkt al een jaar als administratief medewerker bij energieleverancier Nuon.
Het is vaak niet makkelijk om altijd opvang te vinden. Handig toch, als je je kind af en toe kan meenemen naar het werk. Maar mag dat?
Welke taken heeft een logistiek medewerker? Jobat geeft je het algemene profiel. Bekijk hier ook alle actuele vacatures voor logistiek medewerkers.
Lijkt het soms alsof je collega meer complimentjes krijgt van de baas? Weet dan dat je dit grotendeels aan jezelf te danken hebt!
Eens je de juiste plek gevonden hebt, valt die puzzel op z’n plaats. Dat was zeker het geval voor Jana, Matthias en Paulien toen ze begonnen bij de Vlaamse overheid.
Je eenzaam voelen op het werk kan een flinke impact hebben op je prestaties en je gezondheid. Hoe zorg je ervoor dat je kan verbinden met collega's en écht deel uit kan maken van het team?
Veel toekomstige werkgevers screenen het social mediaprofiel van hun sollicitant. Maar de vraag is: mag dat zomaar?
Als we te veel werk ervaren in te weinig tijd, volgt stress. Maar er zijn nog andere oorzaken...
Zijn vergaderingen wel altijd nodig? Voor elke kleine beslissing een meeting inlassen, lost (bijna) niets op. Tijd om je vergaderhygiëne eens op te blinken...