Facebook at Work heeft grote klant beet

Facebook at Work

Enkele maanden na de lancering van Facebook at Work heeft de de bedrijfsapplicatie nu een grote klant beet. Volgens een artikel van CNBC zal The Royal Bank of Scotland de toepassing inzetten voor haar 100.000 werknemers tegen het einde van 2016.

Bijna 300 andere bedrijven, waaronder de Amerikaanse afdeling van Heineken en de vastgoedgigant Century21, testen momenteel de service.

Premium versie op komst

Facebook at Work moet de communicatie binnen een bedrijf optimaliseren en is te vergelijken met bijvoorbeeld Yammer of Google+. Of Facebook kan concurreren met deze grote spelers, die al jaren werken aan de samensmelting van verschillende bedrijfstoepassingen in de cloud, moet nog blijken.

Het bedrijf wil zich kosten wat het kost nestelen in dat marktsegment, aangezien bedrijven nu volop investeren in software die de alsmaar toenemende informatiestroom beheersbaar kan houden.

Momenteel is de service gratis, maar het plan bestaat om een ​​betalende premium versie aan te bieden met extra functies zoals analyses, grafieken en de integratie van andere toepassingen.

Potentële stoorzender

De vraag is natuurlijk of Facebook at Work niet voor nog meer afleiding op de werkvloer zal zorgen. Het is namelijk geen toeval dat heel wat werkgevers al jaren geleden het sociale netwerk hebben geblokkeerd.

De stap naar uw privéaccount met vakantiefoto’s en statusupdates is namelijk niet groot vermits de lay-out van beide accounts er ongeveer hetzelfde uitzien.

(tc) 

Tim Christiaens is de oprichter van de Time Management Company en auteur van Win Tijd Op Jouw Manier. Hij is een expert in time management en coacht medewerkers in tijdsbeheer.
Heb je interesse om efficiënter te gaan werken? Schrijf je dan in voor de open opleiding. Lezers van Jobat ontvangen 10% korting.
 

Meer info over Sociale media

28/04/2016